Stackars Sverige!

Friday 13 June 2008

Förståndiga ord

Jag vill citera en kommentar på aftonbladet.se idag ang. Arbetsförmedlingens m fl förakt för människor numera... Eftersom jag också bott utomlands i över 11 år var det en kalldusch för mig att komma "hem" igen! Så mycket hade förändrats medan jag var borta, dock INGET till det bättre.

" JAg har varit borta från svea i 15 år och kom tillbaka för två år sedan, jag är mer villse en någonsin. Känner inte igen någonting av det goa stabila Sverige jag växte upp i. Det känns som att efter Palmes död fick landet frispel och det blev "okey" att göra som man vill, varese man är en enkel medborgare eller uppsatt politiker eller VD. Demokrati!! Jag har jobbat med press i länder där saknaden av demorkrati är klart påtaglig. Koruption coh förtryck var en vardags tes, men Sverige då !! värdens bässta land som det står i brochyrerna på Ambasaderna utomlands,, vad har det blivit av detta föregångsland av demokrati och social välfärd och medborgarrätt. Ja!! klart är att det är slut på det och i mina ögon har vi en skendemokrati och politiker som styrs av ett medialt påtryck... Det är skrämmande att se att en föregångsmodell raserats så drastiskt och fort. Det so förvånar mest är dock hur 10 milioner medborgare bara låter detta ske, och låter populistiska politiker gör lite som de vill med landets pengar & resurser. Folket tycks glömt att landets pengar tillhör Svenska medborgare som vi surt arbetat ihop och investerat i landsekonomin, Det är våra pengar regeringen leker med, Det är våra statliga företag som Maud kallar sina företag och försöker sälja ut för att trixa till resultat räkenskaperna Det är svenska medborgarnas medel som regeringen använder till att förtrycka de svaga och påstrida en klass klyfta med. Jag undrar!! när svensson köper en limpa på ICA och finner att det är mögligg, sitter han då snällt och äter upp den, eller går han tillbaka och kräver ny eller pengarna tillbaks ??? "

Sign. walletiger

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home