Stackars Sverige!

Wednesday 2 April 2008

Stackars Sverige! Vart barkar det hän??


Jag tycker synd om mitt fädernesland. Det har genomgått många förändringar medan jag vuxit upp. Under mer än 11 år har jag bott utanför Sverige, och det var ett grymt uppvaknande när jag gjorde ett gästspel "hemma" efter de 10 första åren utomlands. Mitt gamla hemland hade förändrats enormt! OK det var mycket nybyggt och så i gamla goa Göteborg, men det var på ett helt annat plan jag satte Gevaliakaffet i halsen. Det känns inte som Sverige längre!

I början var jag tvungen att bo illegalt i andra hand i sex månader. Min hyresvärd var en indier, vilket påminde mig om tiden i London. De flesta indier i England hyr ut hus, tar bra betalt, och lagar aldrig någonting! Hemma i Sverige hade jag inte väntat mig detsamma, Sverige har aldrig haft några kolonier utomlands, men ändå verkar vi ta emot hela världens avfall med öppna armar. Outbildade, trångsynta, fattiga, barnrika, alla som deras egna länder inte vill veta av, de tar vi emot i Sverige. För vi har det ju så bra, och det ska vi skämmas lite över, så då måste vi hjälpa andra som har det svårt. Att alla dessa invandrare enbart är ute efter att leva gratis på våra skattemedel, och hånar oss bakom våra ryggar, våldtar våra unga kvinnor, slår ner oss på gatan och myglar med bidrag och skatter, det låtsas vi inte om. Vi svenskar tror ju alla om gott, och om det skulle uppdagas att någon blatte gjort något fel, så är det ju så synd om dem som kommer från fattiga länder.

Nej, svenskar, vakna upp och sträck på er! Vi har absolut ingenting att skämmas över, tvärtom, allt att vara stolta över! Vi har kommit långt på 100 år, från ett fattigsamhälle till en av världens högsta levnadsstandarder, utan att tigga pengar från andra länder för det. Vi ska vara stolta över vårt land, vår kultur, vår historia, våra traditioner, och inte skamset böja på huvudet i tron att allt utländskt är så mycket bättre än svenskt. Svenskar har världens sämsta självförtroende, och invandrarna drar nytta av det och kräver speciella rättigheter! Så fort något går dem emot skriker de bara "Racism!", och då skäms svenskarna igen för racist kan man ju inte vara, och så får de precis som de vill.

Det är dags att vi tar tillbaka vårt land innan det är för sent!

Jag håller sällan med kristnas syn på samhället, men i det här fallet kan jag bara nicka instämmande.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home